Slide background

Slide background

تهیه و نگارش و مشاوره طرح توجیهی

پیاده سازی سیستم اختصاصی حسابداری

تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی، مشاوره مالیاتی

نحوه تنظیم اظهارنامه :

در ابتدا برای پیش ثبت نام شماره اقتصادی به وب سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایید .

پس از دریافت کد رهگیری به سایت مجدادا مراجعه نمایید .

به منظور ایجاد اظهارنامه جدید، بر روی گزینه “اظهارنامه جدید” کلیک کنید .

اطلاعات به دست آمده از سامانه شماره اقتصادی را وارد نمایید .

فرم ورود اطلاعات مشتمل بر ۲۵ صفحه خواهد بود. کلیه صفحات ورود اطلاعات در این نرم افزار، مشابه فرم اظهارنامه کاغذی بوده و محاسبات لازم به صورت خودکار توسط این نرم افزار انجام خواهد شد .

با کلیک بر روی آیکن علامت سئوال، توضیحات مربوط نحوه محاسبه اقلام جدول مربوطه نمایش داده خواهد شد .

وارد نمودن ردیف هایی که رنگ قرمز و (*) ستاره دار می‌باشند ضروری است. در صورت عدم پر کردن این ردیف ها اطلاعات ذخیره می شود ولی قادر به انجام عملیات ارسال اطلاعات نخواهید بود .

صفحه اول اظهارنامه : شامل مشخصات و اطلاعات هویتی می باشد .

صفحه دوم : شامل مشخصات محل فعالیت (دفتر مرکزی، شعبه، کارخانه، نمایندگی و…) و حساب های بانکی جهت استرداد می‌باشد. با توجه به نوع محل گزینه مورد نظر خود را انتخاب نموده و مشخصات مربوط به آن را وارد کنید .

صفحه سوم : در این بخش با توجه به سئوال مطرح شده و انتخاب گزینه “بلی:” اطلاعات جداول مربوط به آن بایدتکمیل شود .  صفحه چهارم : شامل مشخصات مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری است که در صورت دارا بودن هر یک از مجوزهای فوق اطلاعات مربوط به آن باید وارد شود .

صفحه پنجم : شامل مشخصات مدیر عامل و اعضای هیات مدیره می‌باشد و وارد کردن مشخصات مدیر عامل الزامی می‌باشد .

صفحه ششم : شامل جدول های “فهرست دفاتر رسمی ثبت شده” و “جزئیات پذیرش بورس سهام” می‌باشد. در صورت انتخاب گزینه “بلی” پرسش “۵” از جدول “اطلاعات اختصاصی” تکمیل اقلام این جدول ضروری است ..

صفحه هفتم : شامل درآمدهایی است که مالیات آن قبلاً به صورت مقطوع پرداخت شده است. در صورت تکمیل این جدول جمع “درآمدهای مقطوع” و “سود (زیان) درآمدهای معاف مقطوع” به ردیف ۱۴ در جدول شماره ۶- محاسبه درآمدهای معاف انتقال می‌یابد .

صفحه هشتم : شامل فعالیت های معاف از مالیات بوده و در صورت تکمیل، جمع “سود (زیان) درآمدهای معاف” به ردیف ۴ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد .

صفحه نهم : شامل جدول های مربوط به “استهلاک زیان سنواتی” و “معافیتها و بخشودگی مالیاتی” بوده و در صورت تکمیل، مقادیر “میزان استهلاک زیان سنواتی” و “جمع بخشودگی‌های مالیاتی” به ترتیب به ردیف‌های ۹ و ۱۵ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد .

صفحه دهم : شامل جداول “توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معدنی (ماده ۱۳۸ ق.م.م) و “معافیتها و بخشودگی‌های درآمدهای حاصل از فعالیتهای خارج از کشور (ماده ۱۸۰ ق.م.م)” بوده و در صورت تکمیل جدول ماده۱۳۸ ق.م.م، جمع “سود حاصل از منابع درآمدی مشمول مالیات”، “مالیات متعلق موضوع ماده ۱۰۵ ق.م.م” و “مبلغ بخشودگی” به ردیف ۷ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد .

در صورت تکمیل جدول ماده ۱۸۰ ق.م.م، جمع “سود حاصل از درآمد خارج از ایران”، “مالیات متعلقه در ایران براساس درآمد” و “مبلغ قابل کسر از مالیات” به ردیف ۹ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد

صفحه یازدهم: شامل جداول “فعالیتهای حاصل از توافقنامه‌های مالیاتی (ماده ۱۶۸ ق.م.م) و “ثبت کمک‌های پرداختی” می‌باشد. در صورت تکمیل جدول ماده ۱۶۸ ق.م.م، جمع “درآمد مشمول مالیات”، “مالیات قبل از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” و “مابه‌ التفاوت قبل و بعد از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” به ردیف ۱۰ جدول شماره ۸ معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد ..

در صورت تکمیل جدول ثبت کمک‌های مالی پرداختی، جمع “مبلغ کمک‌های مالی پرداختی” به ردیف ۲۹ جدول صورت سود و زیان و “مازاد کمک‌های مالی پرداختی پذیرفته نشده توسط سازمان” به ردیف ۵ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.

صفحه دوازدهم : شامل جدول “موجودی مواد و کالا” می‌باشد. در صورت تکمیل این جدول، جمع “خالص موجودی” و “موجودی سال قبل” به ردیف ۶ بخش دارایی های جاری جدول ترازنامه انتقال می‌یابد .

صفحه سیزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به سرمایه سهامداران و شرکاء وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، جمع “مبلغ کل سهام / سهم الشرکه” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد .

صفحه چهاردهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به فروش خالص براساس کالای اصلی و سایر وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، “جمع مبلغ فروش خالص”سال جاری و سال قبل به ردیف ۱ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد .

صفحه پانزده م: در این صفحه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالای فروش رفته وارد می‌شود .

در صورت تکمیل این جدول، “بهای تمام شده کالای فروش رفته” به ردیف ۲ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد .

صفحه شانزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری” و “تعداد کارکنان” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره ۲۱، “جمع کل بهای تمام شده پیمانکاری/خدمات” به ردیف ۵ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد .

صفحه هفدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “درآمد ناخالص پیمانکاری/ارائه خدمات” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره ۲۱، جمع کل “درآمد شناسایی شده” به ردیف ۴ جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد

صفحه هجدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “فهرست صادرات و مابه ازاء دریافتی” وارد می‌شود .

صفحه نوزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “سرمایه گذار خارجی” وارد می‌شود .

صفحه بیستم : در این صفحه اطلاعات مربوز به تراز مالی اظهارنامه وارد می‌شود. لازم به توضیح است که در صورت عدم تراز مالی در پایان دوره و عدم وارد نمودن مبالغ مربوطه در این جدول امکان ارسال اطلاعات به سازمان نخواهد بود .

صفحه بیست و یکم : در این صفحه اطلاعات مربوط به صورت سود و زیان وارد می‌شود .

صفحه بیست و دوم : در این صفحه اطلاعات مربوط به گردش حساب سود و زیان انباشته وارد می‌شود .

در صورت تکمیل این جدول، جمع کل “سود و زیان انباشته” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد .

صفحه بیست و سوم : در این صفحه با توجه به مقادیر وارد شده در صفحات قبل محاسبه درآمد مشمول مالیات در این بخش صورت می‌پذیرد .

صفحه بیست و چهارم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه” و “اطلاعات مالک/مالکین” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه، جمع کل “مبالغ پرداختی” به ردیف ۱۷ جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد

صفحه بیست و پنجم : در این صفحه مشخصات مربوط به تنظیم کننده اظهارنامه (مودی یا نماینده قانونی)، مدیر امور مالی و حسابرسی و در صورت حسابرسی دفاتر توسط موسسات حسابرسی اطلاعات مربوطه تکمیل می‌شود .

 

آدرس: 13ام رجایی شهر خ جهازی ها پ3

 

info@hesabgar24.ir

 

09361695007
 09124606276

09125649211

 

به نام خدای حسابگر ، حسابساز، حسابرس و حسابدار زمین و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحیه و اختتامیه همه حسابها و کتابهاست. ترازش همیشه موزون است و موجودیهایش همیشه در فزون. مطالبات مشکوک الوصولی ندارد چه اینکه کسی از قدرت لایزال او نمی تواند بگریزد و استهلاک انباشته محاسبه نمیکند گویا که در حوزه حسابداری او چیزی بی ارزش نمی شود. به کسی مالیات نمی دهد و از کسی به ناحق چیزی نمی گیرد. نه سهامی است و نه تضامنی. هیچ شراکتی با کسی ندارد تک مالکی است و بی رقیب. هیچ تلفیق و ادغام و ترکیبی در حوزه شخصیتش تعریف شدنی نیست.

 ©2019  کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد . | طراحی سایت توسط دیاکو