Slide background

Slide background

تهیه و نگارش و مشاوره طرح توجیهی

پیاده سازی سیستم اختصاصی حسابداری

تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی، مشاوره مالیاتی

 سامانه معاملات فصلی مالیاتی

سامانه معاملات فصلی مالیاتی طبق ماده ۹۵ و ۱۶۹ مکرر در اختیار مشمولان قانون مالیات مستقیم قرار داشته و کلیه مودیان حقیقی یا حقوقی باید هر ۳ ماه یک بار (تا ۴۵ روز پس از پایان هر فصل)، بایستی اطلاعات فصلی خرید و فروش و قرارداد ها را ثبت کنند. در این گزارش، به معرفی سامانه و نحوه کارکرد هر  بخش، می پردازیم.

سایت سامانه معاملات فصلی

سامانه ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی مشمولان مالیات، مدتهاست که یکی از پر مراجعه ترین سامانه های دولتی برای اشخاص حقوقی در ۳۱ استان کشور است. طبق دستورالعمل ماده صد و شصت و نه قانون مالیات های مستقیم، کلیه  مودیان موظف هستید که صورت معاملات سه ماهه خود را طبق دستورالعمل و رویه و فرآیندی که در سامانه معاملات فصلی ارائه شده، ثبت کنند. کلیه اطلاعات خرید و فروش و قراردادها و پرداختی ها و دریافتی های قراردادی و غیر قراردادی که مشمول مالیات است، بایستی در این سامانه ثبت شود.

اگر شما در زمینه صادرات، واردات، حق العمل کاری گمرکی، مدیریت پیمان و حوزه های مربوط به صنعت بیمه و اجاره فعالیت دارید،  تهیه و تنظیم اظهارنامه فصلی خود را باید در این سامانه ثبت کنید و مستندات را در صورت نیاز ادارات مالیاتی و سرممیزها، تسلیم کنید.

نکته ای که باید توجه کنید ان است که حداکثر زمان دوره ارسال اطلاعات سه ماهه، چهل و پنج روز بعد از پایان هر فصل است. مثلا برای فصل زمستان ۹۷، شما تا پانزدهم اردیبهشت ماه نود و هشت فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه معاملات فصلی، اطلاعات صورت های مالی فصل زمستان نود و هفت را وارد کنید.

در روش آنلاین، پس از ثبت نام در سامانه و اعتبارسنجی شرکت، کد کاربری و رمز عبور مرحله دوم در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و این اطلاعات به صورت پستی و محرمانه ارسال می شود. مسئولیت نگهداری رمز به عهده  شخص حقوقی است.

در سامانه معاملات فصلی، شما می توانید گزارشات خرید و فروش و پرداخت و دریافت ها را ثبت کرده  و پس از تکمیل هر فرم، ثبت نهایی کنید. ویرایش پس از ثبت نهایی، تنها یک بار میسر است. امکان ثبت اطلاعات سال نود و شش به بعد در سامانه در دسترس مودیان محترم  قرار دارد.

شما برای ورود به سامانه معاملات فصلی بایستی به این نشانی بروید.  این سامانه به صورت بیست  چهار ساعتی در اختیار مودیان محترم بوده و مشمول هیچ هزینه ای نیست.

وفتی وارد صفحه سامانه معاملات فصلی آنلاین اداره امور مالیاتی می شویم،  شما بایستی کد کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا به صفحه مربوط به شرکت خود دسترسی داشته باشید. نرم افزار نسخه غیر بر خط که هجدهم فروردین ماه سال نود و هشت منتشر شد در این لینک در دسترس شما می باشد.  باید آن را دانلود و روی رایانه خود نصب کنید تا بدون نیاز به اینترنت، کارهای ورود اطلاعات را در طول شبانه روز انجام دهید.

برای پر کردن این سامانه، دستورالعمل ماده ۱۹۶ مکرر قانون مالیات های مستقیم را که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد در نظر بگیرید. این دستورالعمل در این لینک در دسترس شما خواهد بود.

اگر برای نخستین بار است که وارد سامانه می شوید و یا در سامانه ثبت نام نکرده اید و اعتبارسنجی نشده اید، به سامانه الکترونیکی ثبت نام مودیان مراجعه کنید و فرآیند دریافت پستی رمز عبور را طی کنید.  پس از ورود به سیستم، اگر قبلا وارد سیستم نشده باشید، صفحه ثبت اداره کل را مشاهده می کنید.

 اطلاعات نام مودی، در سیستم ثبت شده است و آخرین زمان ورود به سامانه و هم چنین آخرین زمان تغییر رمز عبور هم مثل ورود به صفحه بانکداری مجازی بانک خود، قابل مشاهده است.

ثبت گزارش خرید در سامانه معاملات فصلی

در صفحه اصلی سامانه معاملات فصلی، شما با ۳ قسمت: صفحه اصلی، ابزار و سطوح دسترسی مواجه هستید که هر یک کاربری خاص خود را دارد. برای ثبت گزارش  خرید،ثبت گزارش فروش، ثبت اطلاعات پرداخت قراردادها، ثبت گزارش امتناع، قسمت هایی در سامانه معاملات فصلی وجود دارد که شکل آیکون ها احتمالا در طول زمان تغیر کند. اما کارکرد آن ها ثابت است.

هر زمان در مراجعه به سامانه معاملات فصلی مودیان قانون مالیاتی، با سوالی روبرو شدید، از بخش راهنما استفاده کنید.

در زمان کار با سامانه معاملات فصلی، دقت کنید که تکمیل کلیه فرم هایی که با علامت * نمایش داده شده است، الزامی است. هم چنین اگر در زمان تکمیل فرم ها، با خطا ها و متونی مواجه شدید که راه حل آن را نمی دانید، حتما به بخش راهنما مراجعه کنید و نیازی به تماس با روابط عمومی سامانه معاملات فصلی نیست.

بخش های مهم در ثبت صورت معاملات فصلی

  • ثبت گزارش خرید: اطلاعات فصلی کلیه خرید های شما بایستی در این بخش درج شود.
  • ثبت گزارش فروش: فروش کلیه کالاها و خدمات شما از ۱ ریال تا N ریال بایستی در بخش ثبت اطلاعات فروش باشد.
  • ثبت گزارش پرداخت قرارداد: با انتخاب این گزینه، قادر خواهید بود که اطلاعات پرداخت را وارد کنید و ثبت نمایید.
  • ثبت گزارش امتناع: با انتخاب این گزینه، برای ثبت اطلاعات امتناع می توان اقدام کرد. کارکرد این بخش را در انتهای گفتار توضیح  دادیم.

اگر روی آیکون ثبت گزارش خرید کلیک کنید، صفحه ای که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به نمایش در می آید.

 نام شرکت/موسسه، فصل (بهار، تابستان،پاییز، زمستان)، سال، وضعیت (ثبت اولیه یا ثبت نهایی)، مشخصات کد رهگیری، مشخصات کد اقتصادی، مشخصات شناسه ملی، مشخصات کاربر ثبت کننده و روش ایجاد هر رکورد به نمایش در آمده  است.

همان طور که در فلش قرمز رنگ مشخص کردیم، برای ثبت هر  رکورد، باید روی گزینه «ایجاد» کلیک  کنید. اگر میخواهید هر رکورد را حذف کنید، پس از انتخان آن، روی گزینه ضربدر (X) کلیک کنید. اگر قبلا، رکوردهایی ایجاد کرده باشید، در صفحه به  نمایش درامده است.

همواره قسمت سال در بخش ثبت گزارش خرید سامانه معاملات فصلی، سال جاری (۱۳۹۸) است. لطفا دقت کنید که سال و فصل به صورت دقیق درج شود. اگر گزارش فصلی فصل قبل را می زنید، حتما دقت کنید که اشتباه ورود اطلاعات نکنید و اطلاعات زمستان ۹۷ را به جای بهار ۹۸ ثبت نکنید.

 شماره  اقتصادی مودی، شماره ثبت،شماره تلفن، کدپستی، نام مودی، فصل و سال مربوط ثبت اطلاعات خرید سامانه معاملات فصلی به نمایش در  می اید . اگر از مرور گر INTERNET EXPLORER‌ استفاده می کنید، با کلیک کردن بر روی دکمه ثبت نهایی، صفحه ای برای شما باز نشده و موفق به مشاهده رسید اطلاعات نشده اید، بایستی POP UP BLOCKER را برای IE فعال کنید.

برای این کار بایستی از منوی TOOLS در گزینه INTERNET OPTIONS، سربرگ PRIVACY را انتخاب کنید.

سپس انتشار پاپ آپ (پنجره کوچک) را فعال کنید (TURN ON POP-UP BLOCKER)  .

پس از ثبت گزارش خرید، به منظور ایجاد جزییات خرید روی هر ردیف ایجاد شده در بخش ثبت اطلاعات خرید در پروفایل شرکت خودتان در سامانه معاملات فصلی، کلیک  کرده  سپس

 در فصل مربوطه و سال مالیاتی، جمع کل ستون مبلغ فروش، جمع کل عوارض ارزش  افزوده، جمع کل کالیات بر ارزش  افزوده، به نمایش در می آید و جزییات خرید و جزییات فروش در دسترس  است.

با کلیک روی گزینه  «ایجاد»، رکورد جدید ایجاد می شود. برای ثبت، بایستی روی گزینه «ثبت» حتما کلیک  کنید. به منظور ایجاد جزییات خرید، بایستی روی دکمه ایجاد، کلیک کنید تا تصویر پایین به نمایش در آید.

 اطلاعات خرید و اطلاعات فروشنده در فرمی مجزا قابل ویرایش و ثبت است. اطلاعات فروشنده باید کامل وارد شود. اطلاعات هر فروشنده و هر خریداری بایستی شامل موارد زیر باشد:

  • نام و نام خانوادگی خریدار /فروشنده
  • کد پستی ۱۰ رقمی فروشنده
  • شماره اقتصادی ۱۲ رقمی فروشنده
  • کد ملی یا شناسه ملی فروشنده
  • آدرس و تلفن فروشنده
  • اطلاعات خریدار شامل شرح کالا و شماره ایران کد (کد کالا)
  • مبلغ خالص و مالیات بر ارزش افزوده

توجه کنید که اگر معاملات ثبت شده در این قسمت، کم تر از ۱۰ درصد مبلغ حد نصاب (۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ) است، باید گزینه ای که با دایره  سبز نمایش  داده شده تیک بخورد.

 حد نصاب ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال

طبق دستورالعمل هفتم خرداد ماه سال ۱۳۹۲، خریدهایی که تا میزان ۱۰ درصد مبلغ حد نصاب معاملات کوچک (موضوع ماده ۳ قانون مناقصات کشوری) است، معاملات مذکور طی یک  سطر در فهرست سه ماهه،  به صورت تجمیعی درج کنید.  اگر  معاملات اعلام شده به شرح  بالا، از ده درصد مبلغ خرید سالانه، بیش تر باشد، شما به عنوان «مودی دارای ریسک» محسوب خواهید شد و در اولویت رسیدگی قرار می گیرد.

 شما بایستی مبالغ خالص (تجمیعی)، مالیات ارزش افزوده (تجمیعی) و عوارض ارزش افزوده  (تجمیعی) را وارد کنید. اگر مبلع مورد نظر شما، بیش از ۱۳ رقم بود، ۲ ردیفه ثبت کنید.  در انتها، ثبت را کلیک  کنید.

بعد از ثبت مبالغ خواسته شده، برای ذخیره روی گزینه  ثبت یا ثبت جدید، کلیک  کنید. اگر روی ثبت جدید کلیک کنید، دوباره صفحه خالی برای ورود اطلاعات جدید، نمایان خواهد شد.

اگر در فرم ثبت اطلاعات فروشنده، نوع شخصیت حقوقی یا حقیقی و نوع عادی انتخاب شود، باید موارد ستاره دار را تکمیل کنید. ورود اطلاعات کد اقتصادی یا کدلی، الزامی است. صحت اطلاعات ورودی شما توسط کارشناسان و سیستم  بررسی می شود واگر اطلاعات اشتباه وارد شده باشد، سهوا یا عمدا، پیگیرد خواهد داشت.

اگر نوع فروشنده عادی و نوع شخصیت، حقوقی غیر دولتی  باشد، باید شماره اقتصادی یا شناسه ملی به درستی وارد شود.

اگر از فهرست نوع خریدار، طرف معامله خارجی که در این اقامت نداشته و فعالیت اقتصادی ندارد را انتخاب کنید، بایستی نام شرکت و کد پستی را وارد کنید.  کد اختصاصی شخص، الزامی است و صحت اطلاعات درج شده نیز مثل سایر بخش ها، بررسی  خواهد شد.

برای ثبت شماره اختصاصی فروشنده خارجی چه کنیم؟

این سوال متداولی است که مودیان حقوقی درباره ثبت شماره اختصاصی فروشنده خارجی در سامانه معاملات فصلی می پرسند. برای  این کار، بایستی به سامانه ثبت سفارش در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و شناسه فروشنده را دریافت کنید. به این لینک  بروید.

شماره ای به عنوان شناسه (کد) به شما ارائه می شود که این شماره، شناسه اختصاصی اشخاص خارجی بوده و باید در سامانه معاملات سازمان امور مالیاتی کشور در هنگام ارسال اطلاعات، درج شود.

البته در سایت سازمان امور مالیاتی کشور، در بخش استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی، امکان دریافت کد فراگیر اتباع خارجی برای اشخاص  حقیقی وجود دارد. منظور از کد فراگیر  اتباع خارجی، «شماره اختصاص اشخاص خارجی» است.

توجه کنید که برای ثبت نهایی، حداقل  یک  رکورد باید در جزییات خرید،  ثبت شده باشد.  بعد از آن که همه اطلاعات رکوردهای جزییات  خرید را واردکردید، اطلاعات را بررسی و ثبت نهایی کنید.  بعد از ثبت نهایی، امکان ویرایش از شما، سلب  خواهد شد.

همان طورکه در اطلاعات بالا مشاهده می کنید، جمع کل  ستون مبلغ فروش و جمع کل به نمایش درامده  است. ثبت نهایی، در سمت راست است که با مربع قرمز رنگ  نشان دادیم.

 درباره رسید اطلاعات  ارسالی خریدار را مشاهده می کنید. و اگر اطلاعات  درج شده روی  فرم،  مورد تایید باشد، دکمه تایید را کلیک کنید تا کد رهگیری صادر شود .  با کلیک روی دکمه جزییات گزارش، می توان اطلاعات را در قالب PDF ذخیره کرد.

ثبت گزارش فروش در سامانه معاملات فصلی

جهت ثبت گزارش فروش، روی گزینه ثبت گزارش فروش در صفحه اصلی سایت که در ابتدای گفتار معرفی شد، کلیک  کنید.

به  منظور ایجاد گزارش فروش فصلی، باید روی گزینه «ایجاد»  کلیک  کنید   سال و فصل را باید درست وارد کنید.

 جزییات  گزارش فروش را برای ثبت جزییات فروش،  بایستی روی این قسمت کلیک کنید.

برای  ایجاد جزییات فروش، روی دکمه «ایجاد» کلیک کنید ت

در این قسمت نیز  شبیه بخشی  که در ثبت اطلاعات فروش متذکر شدیم، بایستی  اطلاعات فیلدهای ستاره دار قرمز ،  به درستی وارد شود. در این جا نیز موضوعی که قبلا درباره معاملات کم تر از ۱۰ درصد گفتیم،‌ صادق است و باید طبق دستورالعمل اقدام کنید.

در ثبت جزییات گزارش فروش،  باید به دقت تکمیل شود و با توجه به نوع شخصیت خریدار و نوع خریدار، اطلاعات مربوطه درج شود.  اگر از فهرست نوع خریدار، صورتحساب  های صادره توسط ماشین های فروش POS انتخاب شود، بایستی  مبلغ کلی و ارزش افزوده (مالیات و عوارض) وارد شود.

جزییات گزارش فروش  بایستی با اطلاعات مالیات ارزش افزوده و عوارض باشد.

مبلغ خرید به ریال و جمع و کد کالا در این قسمت در دسترس است.

اگر اطلاعات درج شده روی فرم مورد تایید است، گزینه  تایید را کلیک کنید. با این کار، کد رهگیری سیستمی برای شما صادر شود. پس از آن، گزینه پرینت، فعال می شود. با زدن دکمه چاپ جزییات  گزارش، می توانید اطلاعات را در قالب PDF ذخیره  کنید.

ثبت گزارش پرداخت قراردادها در سامانه معاملات فصلی

این گزینه نیز باید در سامانه معاملات فصلی وارد شود.

در این صفحه، فهرست اطلاعات گزارش های پرداخت قرارداد که قبلا کرده ایم را نشان می دهد. برای درست کردن گزارش پرداخت فصل جدید، روی گزینه  ایجاد  کلیک  کنید.

جزییات هر قرارداد نیز در صفحه مجزایی باید وارد شود.

کد ملی و شناسه اقتصادی طرف قرارداد باید با دقت واردشود.  استان شخصی که با آن قرارداد منعقد کردید، وارد شده و اطلاعات تماس درج شود. اطلاعات پرداخت، شامل موارد زیر است:

  • تاریخ عقد قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • شماره قرارداد
  • شرح پرداخت
  • مبلغ ناخالص پرداختی
  • مبلغ کل
  • مالیات (ارزش افزوده)
  • عوارض (ارزش افزوده)

اگر نوع شخص طرف قرارداد، حقیقی باشد، باید موارد ستاره دار درخواست شده را پر کنید. ورود حداقل کد اقتصادی یا کد ملی، الزامی  است. اگر شخص طرف قرارداد شما، حقوقی باشد، باید کد اقتصادی یا شناسه ملی را وارد کنید.

هر قرارداد، رسید اطلاعات  ارسالی دارد با شماره کد رهگیری.

ثبت گزارش پرداخت امتناع

بخش آخری که در این گفتار نو اندیشلن حسابگر  معرفی می کنیم، بخش ثبت گزارش پرداخت امتناع است. این اطلاعات بایستی ماهانه ثبت شود. تا ۱۵ روز پس از هر  ماه، امکان ارسال اطلاعات وجود دارد.

 پس از انتخاب نوع شخصیت حقیقی،  بایستی استان و آدرس وارد شود.  تاریخ  خرید و نام کالا و مبلغ خرید و مالیات بر  ارزش افزوده و عوارض ارزش افزوده باید پر شود.  به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر نوع شخص طرف قرارداد، حقیقی باشد، نام و نام خانوادگی و دیگر موارد ستاره دار خواسته را درج کنید.
  • تاریخ خرید باید در محدوده ماه و سال باشد.
  • نوع شخص طرف قرارداد، اگر حقوقی است، باید نام شخص حقوقی و دیگر موارد ستاره دار، درج شود. بایستی تاریخ خرید، در محدوده ماه و سال  باشد.
  • برای ثبت نهایی حداقل یک رکورد، باید در جزییات امتناع، ثبت شده باشد.

گزارش امتناع در معاملات فصلی، مخصوص فروش کالا یا خدمات است و این فرم توسط فروشنده پر می شود.

همراه گرامی

اگر در تکمیل اطلاعات مربوط به سامانه معاملات فصلی با سوالی روبرو شدید، مراتب را  با کارشناسان شرکت «نو اندیشان حسابگر » به اشتراک بگذارید.  آماده ارائه کلیه خدمات حسابداری و حسابرسی و تنظیم  صورت های مالی و دفاتر و فعالیت های ثبت اینترنتی گزارشات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر کشور هستیم.

بیشتر بخوانید :

موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات مربوط به مالیات صورت معاملات فصلی می باشد و قانون گذار در این ماده قانونی به روشنی صورت معاملات و مالیات مربوط به انها تفسیر کرده است . در ماده ۱۶۹ قانون مالیات های فصلی امده است :

کلیه شرکت ها و سازمان هایی که عملیات و رویداد مالی دارند باید صورت این معاملات را به طور کامل و جامع بدون هیچ گونه نقص یا کتمان تا یک ماه پس از پایان هر فصل به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند در واقع مودیان باید در سال ۴ بار اقدام به تهیه صورت های مالی خود کرده و در مهلت مقرر به سازمان امور مالیاتی بفرستند تا مشمول جرایم مربوط به ان نگردند .

وضعیت معاملات کوچک در لیست معاملات فصلی

برای معاملات که گردش مالی عمده ای برای شرکت محسوب نمیشوند و جزو معاملات کوچک هستند ذکر صورت کامل و جزیی معامله لازم نبوده و فقط باید به صورت عنوانی و تایتل در یک مجموعه فهرست وار به سازمان امور مالیاتی ابلاغ گردند.

  • لزوم کد اقتصادی در ارسال معملات فصلی

برای ارسال صورت معاملات فصلی باید سازمان ها و شرکت ها اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایند و پس از اخذ کد اقتصادی صورت معاملات فصلی خود را با کد اقتصادی دریافت شده به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند . اگر کد اقتصادی دیر صادر شود و احتمال گذشتن زمان ارسال صورت معاملات فصلی وجود داشته باشد مودیان باید با نام و نام خانوادگی و کد ملی خود اقدام به ارسال صورت معاملات فصلی نموده و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست.

تداخل زمان ارسال صورت مالی با صورت معاملات پایان سال

اگر ارسال صورت معملات فصلی با ارسال عملکرد مالی در پایان سال تداخل پیدا کند ارسال یکی به معنی عدم ارسال دیگری نخواهد بود و مودیان باید هر دو صورت را به صورت جداگانه به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند .

چه کسانی موظف به ارسال صورت معاملات فصلی هستند ؟

کلیه افراد حقیقی و حقوقی مشمول قانون مالیات های مستقیم موظف به ارسال صورت معاملات فصلی تا یک ماه از پایان فصل می باشند .

عدم ارسال صورت معاملات فصلی چه عواقبی دارد ؟

در صورت عدم ارسال صورت معاملات فصلی و یا عدم دریافت کد اقتصادی برای ارسال این صورت یا استفاده از کد اقتصادی دیگران برای این کار مشمول جریمه خواهد بود و این جریمه برابر یک درصد مجموع صورت معاملاتی که ارسال نشده خواهد بود و البته به میزان ده درصد هم جریمه برای عدم دریافت کد اقتصادی به ان اضافه می شود .

صورت معاملات فصلی به چه طریقی باید ارسال شود ؟

ارسال صورت معاملات فصلی می تواند به صورت سی دی یا افلاین یا به صورت آنلاین و از طریق الکترونیکی انجام شود .

حقوق و دستمزد پرسنل باید در معاملات فصلی ذکر شود ؟

حقوق و دستمزد پرسنل چون به طور مستقیم و در قانون جداگانه ای مشمول مالیات گردیده و مالیات آن اخذ میشود در لیست فهرست معاملات فصلی قرار نمیگیرد .

  • اگر خریدار محصول کد اقتصادی ارائه ندهد جریمه مربوط به آن چگونه است ؟

اگر در حین معامله خریدار کد اقتصادی خود را ارائه ندهد اما فروشنده مشخصات خریدار را به طور کامل به سازمان امور مالیاتی ارائه داده و جزییات معامله را لیست نماید فقط خریدار مشمول جریمه خواهد شد در غیر این صورت هم خریدار و هم فروشنده جریمه خواهند شد .

ارسال صورت معاملات فصلی بسیار مهم بوده و در قانون به صورت مشخص در خصوص آن صحبت شده است و در صورت عدم ارائه این صورت جرایم مشخصی هم در قانون به ان تعلق میگیرد به همین دلیل مودیان باید در موعد تعیین شده اقدام به ارسال صورت معاملات فصلی خود نمایند و در این خصوص می توانند از موسسات خدمات مالی مشاوره گرفته و کار را به انها بسپارند . موسسه خدمات مالی نو اندیشان حسابگر  همراه مطمئنی در این خصوص و سایر خدمات مالی و حسابداری برای مودیان عزیزخواهد بود .

 

 

آدرس: 13ام رجایی شهر خ جهازی ها پ3

 

info@hesabgar24.ir

 

09361695007
 09124606276

09125649211

 

به نام خدای حسابگر ، حسابساز، حسابرس و حسابدار زمین و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحیه و اختتامیه همه حسابها و کتابهاست. ترازش همیشه موزون است و موجودیهایش همیشه در فزون. مطالبات مشکوک الوصولی ندارد چه اینکه کسی از قدرت لایزال او نمی تواند بگریزد و استهلاک انباشته محاسبه نمیکند گویا که در حوزه حسابداری او چیزی بی ارزش نمی شود. به کسی مالیات نمی دهد و از کسی به ناحق چیزی نمی گیرد. نه سهامی است و نه تضامنی. هیچ شراکتی با کسی ندارد تک مالکی است و بی رقیب. هیچ تلفیق و ادغام و ترکیبی در حوزه شخصیتش تعریف شدنی نیست.

 ©2019  کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد . | طراحی سایت توسط دیاکو