Slide background

Slide background

تهیه و نگارش و مشاوره طرح توجیهی

پیاده سازی سیستم اختصاصی حسابداری

تنظیم اظهارنامه و دفاتر قانونی، مشاوره مالیاتی

خدمات مالیاتی

 خدمات مالیاتی یعنی کلیه اشخاص حقیقی و تمامی شرکت هایی که در امر تجارت و کسب و کار فعالیت دارند باید مالیات پرداخت کنند، یعنی تمام خدمات مالیاتی خود را انجام دهند. شرکت های مالیاتی شامل تمام حوزه های مالیاتی می شود و هر موضوعی که مربوط به مالیات باشد در این حوزه قابل طرح و بررسی است.

مالیات چیست؟

طبق قانون، هر شهروندی در هر کشوری دارای حقوقی و حق قانونی مشخصی است که دولـت متعهد به اجرای آنها است.  و یا پولی است که از طرف مردم برای تامین مخارج عمومی جامعه به دولت پرداخت می شود. مثل :برقراری امنیت، ارایه خدمات شهری، آموزشی و خدمات امدادی و رفاهی قسمت کوچکی از وظایف و تعهد دولت در قبال حقوق مردم است،برای اجرای هر کدام از این خدمات و حقوق برای مردم باید هزینه آن نیز تامین گردد. یکی از روش های تامین این هزینه که در بسیاری از کشورهای جهان اجرا می شود دریافت مالیات از شهروندان است . کشور ایران یکی از قدیمی ترین کشورهایی است که برای تامین مخارج عمومی دست به کسب درآمد از طریق دریافت مالیات زده است.

خدماتی که یک دفتر خدمات مالیاتی می تواند انجام دهد:

 دفاعیات مالیاتی

مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی

خدمات مشاوره حقوقی مالیاتی

 اظهارنامه مالیاتی

مشاوره در رابطه با مالیات بین المللی

مشاوره در جهت ثبت شرکت و تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد رهگیری

همکاری با شرکت ها و سازمان ها در رابطه با مشاوره مالی و مالیاتی

خدمات مالیاتی در کرج

مالیات در ایران به دو دسته کلی تقسیم می شود:

۱- مالیات‌های مستقیم

۲-  مالیات‌های غیرمستقیم

مالیات مستقیم یعنی کسی که مسئول پرداخت مالیات است یک نفر باشد همان مودی مالیاتی در غیر این صورت مالیات غیر مستقیم خواهد بود.

انواع مالیات

۱-خدمات مالیاتی مالیات بر بردرآمد از دارایی

پایه و اساس مالیات بر دارایی، دارایی مسئول پرداخت کننده مالیات(دارایی مؤدی مالیاتی) است است. مهم­‌ترین نوع مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث است. مالیات بر ارث، مالیاتی است که از دارایی ها و ثروت شخصی که بعد از فوت او باقی مانده دریافت می شود  یعنی زمانی که دارایی شخص متوفی به وراث انتقال داده می شود دولت از آن دارایی در حال انتقال مالیات دریافت می کند.نرخ دریافت مالیات برای اموال متفاوت است.یکی از دلایل رد دفاتر همیشه نداشتن تیم خوب جهت دریافت خدمات حسابداری  می باشد.

۲- خدمات مالیاتی مالیات بردرآمد

همان گونه که از نام این نوع مالیات مشخص است مبنای دریافت مالیات، درآمد و دارایی اشخاص حقیقی و شرکت ها است.خدمات مالیاتی بر دریافت مالیات از دارایی اشخاص مهمترین نوع دریافت درمالیات بر درآمد است.نحوه دریافت مالیات متفاوت است. یک روش دریافت مالیات به طور جداگانه است از تک تک دارایی اشخاص به طور جداگانه مالیات دریافت می شود در این حالت بر هر یک از دارایی ها نرخ و شرایط مالیاتی متفاوتی ممکن است وضع شده باشد.یک روش دیگر، دریافت مالیات از مجموع درآمد یک شخص است. قوانین مالیاتی ایران ترکیبی از دو روش است ولی بیشتر به روش اول مالیات دریافت می شود.

۳- خدمات مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده، تفاوت بین کالای عرضه شده و ارزش مادی کالا و خدمات خریداری‌شده در بازه زمانی مشخص است. مالیات بر ارزش افزوده، حوزه های زیر را شامل می شود :عرضه‌ی کالا‌، خدمات، صادرات و واردات. در مراحل مختلف (تولید، واردات و توزیع)  یک محصول که از هر بخش اقتصادی به بخش دیگرانتقال می یابد مالیات بر ارزش افزوده دریافت میکنند اما هزینه آخر را از مصرف کننده نهایی دریافت می کنند.

۴- خدمات مالیاتی مالیات بر اجاره

 مالیات بر اجاره شامل، صاحبان املاک استیجاری می شود املاکی که به اجاره داده شده است.

نحوه تعیین میزان مالیات بر اجاره :عبارت است ازکل مال‌ اجاره، پس از کسر ۲۵ درصد به خاطر هزینه‌ها و استهلاکات و تعمیرات مالک به خاطر اجاره.در صورتی که  موجر خود مالک نباشد مالیات بر اجاره از تفاوت اجاره دریافتی و پرداختی ملک مورد اجاره پرداخت می شود.

۵- خدمات مالیاتی حقوق و عوارض گمرکی

این نوع مالیات واردات و صادرات کالای هر کشور را شامل می شود که با نام تعرفه گمرکی از تاجران دریافت می شود به عنوان حق ورود و خارج شدن از کشور. این نوع از مالیات‌ها قانوناً تابع سیاست‌های  اتاق بازرگانی و شرایط اقتصادی هر کشوراست و یکی از راه‌های درآمدزایی دولت‌ها محسوب می شود هستند، تعرفه هایی که وضع می شود می تواند بر اساس شاخص حمایت از تولید داخلی، براساس قیمت،ارزش کالا و ویژگی هایی مثل حجم ،وزن و غیره باشد.

 ۶-  خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد کشاورزی

طبق ماده ۸۱ تصویب مجلس شورای اسلامی : دارایی حاصل از فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری،  دولت را موظف به منع دریافت مالیات کرده است.

۷- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد مشاغل

 مالیات بر درآمد مشاغل شامل کسبه ها، تجار و بازرگانان، پیشه وران، اصناف و بازاریان و کلا همه ی اشخاصی که از  این مشاغل درآمد کسب می کنند به پرداخت مالیات بر درآمد مشاغل ملزم هستند.مالیات بر درآمد مشاغل فقط برای اشخاص حقیقی است

۸- خدمات مالیاتی مالیات بر درآمد اتفاقی

مطابق ماده ۱۱۹ : درآمد حاصل از معاملات بلاعوض و یا محاباتی و یا حتی اگر به عنوان جایزه باشد و یا هرشکل دیگری باشد توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی بدست آید مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی خواهد بود

۹-روند خدمات مالیاتی پس از ثبت شرکت

تمامی شرکت‌ها حداکثر بعد از دو ماه از ثبت شرکت وقبل از اینکه فعالیتی داشته باشند باید در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل پرونده داده و کد اقتصادی مخصوص به خود را دریافت کنند این کد نحوه فعالیت شرکت را مشخص می کند.

خدمات مالیاتی پس از ثبت شرکت بدین گونه است:

تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی کشور،دریافت کد اقتصادی و مشخص کردن حوزه فعالیت شرکت

 تشکیل پرونده در نظام ارزش افزوده و دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

مشاوره با یک شرکت خدمات مالیاتی،تا اصول مالیاتی طبق قانون انجام شود.

خدمات مالیاتی در بازه زمانی مشخص

هر شرکتی برای اینکه ادامه فعالیت بدهد باید در بازه زمانی مشخص اقدامات قانونی را انجام دهد تا مشمول جریمه مالیاتی نشود.این اقدامات شامل موارد زیر است : ۱- ارسال گزارشات مالی برای هر فصل ۲- ارسال اظهارنامه ارزش افزوده ۳- ارسال اظهارنامه مالیاتی همراه با حقوق و دستمزد

 

آدرس: 13ام رجایی شهر خ جهازی ها پ3

 

info@hesabgar24.ir

 

09361695007
 09124606276

09125649211

 

به نام خدای حسابگر ، حسابساز، حسابرس و حسابدار زمین و آسمان و هر آنچه در اوست. هم او که افتتاحیه و اختتامیه همه حسابها و کتابهاست. ترازش همیشه موزون است و موجودیهایش همیشه در فزون. مطالبات مشکوک الوصولی ندارد چه اینکه کسی از قدرت لایزال او نمی تواند بگریزد و استهلاک انباشته محاسبه نمیکند گویا که در حوزه حسابداری او چیزی بی ارزش نمی شود. به کسی مالیات نمی دهد و از کسی به ناحق چیزی نمی گیرد. نه سهامی است و نه تضامنی. هیچ شراکتی با کسی ندارد تک مالکی است و بی رقیب. هیچ تلفیق و ادغام و ترکیبی در حوزه شخصیتش تعریف شدنی نیست.

 ©2019  کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد . | طراحی سایت توسط دیاکو